ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 1
  • بازديد ديروز : 0
  • بازديد کننده امروز : 0
  • بازديد کننده ديروز : 85
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 52
  • بازديد ماه : 3
  • بازديد سال : 291
  • بازديد کلي : 12,654
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.15.235.104
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

آیه امروز برای عبرت

به نام خدا

اگر شما هم یکی از کاربران پرو یا قرص اینترنت باشید. حتما نام مرورگر وب به گوشتان خورده و یا با خود فکر کرده اید که کدام مرورگر نسبت به دیگران برتری دارد. و یا انتظاراتی را از مرورگرتان داشته باشید که میخواهید بدانید کدام یک انتظارات شما را برآورده میکند.؟

امروز به معرفی 5 مرورگر برتر جهان پرداختیم. امید به خدا که مورد استفاده قرار گیرد.

این آموزش گذرا بوده و زیاد به جزئیات نپرداخته است


Google Chrom:

کروم برنده تست های ما به دلیل سادگی در استفاده، تعداد زیاد افزونه جالب و عملکرد و کارایی بالا است. این مورد ممکن است برای همه عالی نباشد اما کروم با همین مزایا مرورگر مناسبی برای برآورده کردن نیازهای کاربران اینترنتی است.

شاید شکل و قیافه کروم چشمگیر نباشد اما نوار ابزار هوشمندانه آن فضای بیشتری برای مشاهده صفحات وب به شما ارائه می کند.

مرورگر گوگل در تست های جاوا اسکریپت می درخشد و فاصله زیادی با رقبای خود دارد.تعداد زیادی از سایت های محبوب و معروف که مورد استفاده روزانه شما هستند از جاوا اسکریپت استفاده می کنند و جاوااسکریپت های سنگین در کروم بهتر ظاهر شده است.

مرورگر کروم در تست سرعت نیز سربلند بیرون آمد، هنگامی که در حال تایپ اسم سایتی در نوار آدس هستید، کروم قبل از اینتر کردن شما آن را کامل می کند و یا پیشنهادات مناسب را به شما نمایش می دهد.

کروم برای هر صفحه یک پردازشگر مجزا اجرا می کند، این عمل باعث می شود اگر صفحه به مشکل برخورد و یا خراب شد، فقط همان صفحه بسته شود و بقیه صفحات همچنان بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.

اگر در حال مشاهده سایتی با زبان های دیگر باشید کروم به شما سرویس مترجم را پیشنهاد می کند. درست است که مترجم گوگل دقیق و کامل کار ترجمه را انجام نمی دهد ولی حداقل می توانید متوجه شوید که درباره چه موضوعی بحث شده و ایده ای کلی از سایت داشته باشید.

کروم همچنین یکی از امن ترین مرورگرها است. محیط برنامه طوری طراحی شده است که پلاگین ها فقط به اطلاعات داخل مرورگر دسترسی دارند و نمی توانند اطلاعاتی از درون سیستم شما بخوانند و همین موضوع امکان سوء استفاده، دزدی اطلاعات و نصب برنامه های مخرب را از بین می برد.

شما می توانید کروم را با وب اپلیکیشن ها، پوسته ها و افزونه هایی که دوست دارید به حالت دلخواه و مخصوص خودتان دربیاورید. در فروشگاه گوگل می توانید هزاران برنامه کاربردی، یا حتی بازی هایی مانند پرندگان خشمگین را نصب کرده و لذت ببرید.

برخلاف فایرفاکس بعد از نصب افزونه ها نیاز به بستن مرورگر و دوباره اجرا کردن آن در هر با نیست .

کروم خوراک خوان ندارد، یعنی شما نمی توانید در حالت پیش فرض به اشتراک خوراک های سایت ها در بیایید که البته موضوع خیلی مهمی نیست زیرا چندین سرویس وب مناسب این کار وجود دارد.

 

 Mozila FireFox:

مرورگر موزیلا تقریبا نزدیک به ده سال از عمرش می گذرد. نسخه چهارم این مرورگر در مارس ۲۰۱۱ دوباره طراحی شد و تغییرات چشمگیری در آن صورت گرفت. نوار ابزار بزرگ آن با نواری نازک شامل ستونی از تب ها در بالاترین مکان پنجره مرورگر و نوار بوک مارک ها به صورت پیش فرض مخفی شده اند.

رابطه کاربری بسیار خوب و ساده طراحی شده و فضای نمایش صفحات وب در اولویت است و  تنظیمات پیش فرض را به راحتی می توانید تغییر دهید.

فایرفاکس بزرگترین و وسیع ترین مجموعه از افزونه ها را داراست، افزونه هایی کاربردی که با استفاده از آنها می توانید مرورگرتان را به سلیقه مجهز کنید. هر اندازه تعداد افزونه های فایرفاکس شما بیشتر باشد، زمان بیشتری برای اجرا و راه اندازی مرورگر از شما گرفته می شود، البته با سخت افزارهای امروزی این مشکل زیاد به چشم نمی آید.

فایرفاکس تست های HTML5 را با موفقیت و سرعت بالا گذراند.

فایرفاکس در واقع یک مرورگر همه کاره و کامل است. کیفیت و کارایی افزونه ها از بقیه مرورگرها بالاتر است.

یکی دیگر از مزایای فایرفاکس ایجاد گروه است، می توانید چند صفحه وب را که مربوط به محل کارتان است تبدیل به یک گروه کنید و از چند صفحه دیگر که مربوط به کارهای شخصی تان می شود گروه بعدی را بسازید. حتی می توانید این گروه ها را با کامپیوتر محل کارتان و کامپیوتر و لپ تاپ شخصی تان هماهنگ کنید.

 فایرفاکس برای سیستم عامل اندروید هم اپ رسمی دارد و نسخه های جدید امکان هماهنگ کردن را به شما می دهد.

فایرفاکس امکان گردش خصوصی در اینترنت را به شما می دهد، به عنوان مثال اگر از سیستم های کافی نت یا از کامپیوتر عمومی استفاده می کنید، فایرفاکس هیچ اطلاعاتی از شما مانند اطلاعات وارد شده در فرم های یک صفحه، رمزهای عبور، ای میل و تاریخچه وب گردی شما را ذخیره نمی کند.

فایرفاکس هم از امنیت خوبی برای وب گردی برخوردار است . تشخیص دهنده صفحات و برنامه های مخرب در صفحه ای قرمز رنگ به شما هشدار می دهد که از صفحه مخرب دیدن نکنید.

نسخه های قدیمی فایرفاکس با حافظه کامپیوتر مشکل جدی داشت، خوشبختانه در آخرین نسخه این مشکل به صورت قابل توجه و محسوسی رفع شده است.

 

Internet Explorer:

اینترنت اکسپلورر نسبت به بقیه مرورگر ها عقب ماندگی های زیادی دارد. اما نسخه ۹ این مرورگر تغییرات قابل توجهی داشته و می تواند با بقیه رقابت کند.

یکی از تغییرات مربوط به حریم شخصی کاربران و امنیت است که شامل توانایی مسدود کردن سایت ها براساس رفتار وب گردی و یا درخواست شماست. یعنی اینترنت اکسپلورر با تکیه بر فهرست سیاه مایکروسافت به شما پیشنهاد مسدود کردن سایت های مخرب را می دهد.

مایکروسافت برنامه ای برای اسکن فایل های دانلود شده در مرورگر خود قرار داده تا در صورت مخرب بودن به شما هشدار دهد. علاوه بر این اینترنت اکسپلورر سایت ها را اسکن و از برنامه های مخرب و کدهای ناسالم جلوگیری می کند.

ظاهر کلی اینترنت اکسپلورر۹ نسبت به نشخه قدیمی تر به مراتب بهتر شده ولی هنوز به سادگی در استفاده و مدیریت تب ها نرسیده است. پوسته مرورگر را نمی شود عوض کرد و در کل محیط کاربر پسندی ندارد.

 

Opera:

برای کاربران اینترنتی که سرعت حرف اول را می زند، اپرا مناسب ترین گزینه است.

اپرا رابط کاربری زیبایی دارد و مقداری شبیه اینترنت اکسپلورر۹ اما کارآمدتر است.رابط کاربری اش در مقایسه با فایرفاکس قابلیت تغییر ندارد.

تب ها در بالاترین مکان پنجره همراه با پیوندهای مورد علاقه و بقیه دکمه ها قرار  گرفته اند.

اپرا در سرعت بارگذاری صفحات وب، کروم و فایرفاکس را پشت سرگذاشت، همچنین در تست جاوا اسکریپت هم جالب نبود اما در اجرای HTML5 موفق نبود و در جایگاه آخر قرار گرفت.

اپرا هم تعداد اندکی افزونه برای کاربرانش دارد، در عوض ویجت ها و اپ های این مرورگر را می توانید از اپرا وب استور دریافت و نصب کنید. برای اجرای این اپ ها نیازی به اجرای اپرا نیست.

یکی دیگر از امکانات ویژه، اپرا توربو نام دارد. اپرا توربو صفحات وب را داخل سرورهای اپرا فشرده سازی می کند و کاربران با پهنای باند کم، به راحتی می توانند وب گردی کنند. این امکان همچنین برای کاربرانی که محدودیت پهنای باند به صورت ماهانه دارند هم می تواند جالب باشد.

اپرا از مرور صفحات در حالت خصوصی پشتیبانی می کند و در صورت مشاهده برنامه ها و کدهای مخرب به شما هشدار می دهد. اما در مقایسه با بقیه مرورگرها، اپرا به لحاظ امنیتی نقص هایی دارد.

Safari Apple:

سافاری یک مرورگر زیبا و خوب است، اما گزینه های بهتری هم هست به ویژه اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید.

رعایت موارد امنیتی در این مرورگر گاهی اوقات باعث دردسر می شود به ویژه اگر از سرویس iCloud  ( سرویس ذخیره اطلاعات ابری ) استفاده نکنید.

سافاری دارای امکانات امنیتی سختی است، خیلی وقت است که اپل طرفدار پر و پاقرص مسدود کردن پنجره های مزاحمی  ( pop-up) است که ناخواسته باز می شوند .

همانند بقیه مرورگرها، سافاری به شما امکان گشت و گذار خصوصی در اینترنت را می دهد.

از وقتی که سافاری به صورت پیش فرض در کامپیوترهای مک و محصولات iOS مانند iPad, iPhoneو iPod  نصب شده است، هماهنگ کردن تنظیمات مرورگرهای شما به راحتی انجام می شود.

اپل اخیرا با اجرای Browser Sandboxing  داخل نسخه های سافاری در Lion  اجازه دسترسی کدهای مخرب به درون سیستم شما را گرفته است.

سافاری در اجرای HTML5 ضعیف عمل می کندو در بارگذاری جاوااسکریپت بعد از کروم، اپرا و راکملت در جایگاه چهارم قرار دارد.


منبع- این متن از این سایت برداشته شده است  لینک

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

اوقات شرعی

ارتباط با مدیر

ارتباط با مدير

نظرسنجی

نظرتان درباره سایت چیست؟